Win-win situace pro zákazníky a SixPointTwo – vzájemně výhodná spolupráce

EDI připojení: odstranění stresu z procesu objednávky

 

SixPointTwo se chce neustále zlepšovat tím, že obchodní a výrobní procesy budou stále efektivnější. Nedávno jsme provedli důležité zlepšení efektivity v našem procesu objednávek. Nyní spolupracujeme s Gatewise, platformou pro připojení EDI, což znamená, že můžeme našim zákazníkům i sobě ušetřit spoustu času. Hedi van Heugten, vývojář softwaru, vysvětluje, jak to funguje.

„Stěží si to dokážete představit, ale všechny naše příchozí objednávky se ještě před deseti lety zpracovávaly ručně,“ říká Hedi. „Každý řádek byl do projektu vložen ručně. Proces objednávky byl později částečně automatizován. Zákazníci zadávali své objednávky tak, že nám zaslali soubor Excel, který jsme sem automaticky načetli pomocí skriptu. Pořád to ale byla z velké části ruční práce. Museli jsme odněkud získat soubory dokumentů a provádění různých kontrol se stále provádělo ručně.“

Čas dozrál na plnou automatizaci
SixPointTwo udělalo v loňském roce krok k plné automatizaci objednávkového procesu. „Všimli jsme si, že to požaduje stále více našich zákazníků. Proto jsme se rozhodli implementovat platformu Gatewise. Platforma nám umožňuje využívat EDI spojení se zákazníky, kteří to chtějí.“

Opakující se objednávky: úspora času dva dny
EDI připojení je ideální pro nové opakované objednávky. „To je užitečné pro zákazníky, kteří si pravidelně nechávají vyrábět stejné položky.“ Jak to funguje? „Zákazník u nás zadá novou objednávku. Všechny objednávky na známé položky jsou systémem rozpoznány. Ty se automaticky načítají v noci a jsou pak následující den připraveny pro naše výrobní oddělení v ČR. SixPointTwo tím může ušetřit dva dny, protože opakované objednávky již nemusí kontrolovat zaměstnanec, o vše se postará systém. To znamená, že opakované objednávky pro naše zákazníky mohou jít do výroby rychleji, což zkracuje naše dodací lhůty. Takže je to oboustranně výhodná situace!“

Zefektivnění
Pro maximální návratnost EDI připojení je nutná předem dobrá koordinace se zákazníkem. „Pro zefektivnění výměny informací byly uzavřeny dobré dohody a bylo provedeno rozsáhlé testování toho, jak by měla být zpracována odchozí a příchozí data. To se týká příchozích objednávek a odchozích potvrzení objednávek, rekonfirmací, přepravních dokladů a faktur. To znamená, že se sleduje několik různých specifikací a preferencí, včetně dodacích termínů, cen, specifických barev, různých dodacích adres a různých zákaznických oddělení. Celý proces fakturace je navíc automatizován, což zajišťuje zasílání prodejních faktur zákazníkovi přímo z našeho ERP systému prostřednictvím EDI připojení. Tím se zabrání různým zbytečným zpracováním na obou stranách, což ušetří ještě více času.“

Bránu otevřeme takto…
SixPointTwo může vytvářet EDI spojení s mnoha různými zákazníky prostřednictvím platformy Gatewise. „Bránu můžeme snadno otevřít. A přesně víme, jak pracovat se zákazníkem, abychom připojení rychle nastavili a otestovali.“ Naše zkušenosti v SixPointTwo a na straně zákazníků s EDI jsou pozitivní. Mezitím se již pracuje na rozšíření funkcionality. „Zkoumáme, jak mohou být dočasné změny v objednávkách zpracovány automaticky.“

Zajímalo by vás, kolik času vám EDI spojení se SixPointTwo ušetří? Kontakt Hedi van Heugten.

 

Leave a comment