Outsourcovat či neoutsourcovat, toť otázka.

Konkurenční dodací lhůty a zlaté české ručičky.

 

Dělat to sami nebo outsourcovat? Společnosti v západoevropském zpracovatelském průmyslu si tuto otázku kladou pravidelně. Koneckonců, mzdové náklady na ruční montážní procesy a/nebo instalaci jsou silným nákladovým faktorem. Společnosti jako takové pečlivě sledují přesun svých montážních procesů. A Česká republika, kde je hodinová mzda profesionálů nižší než u jejich západoevropských kolegů, je jednou z takových úvah. Dodací lhůty a kvalita hrají roli při rozhodování, zda outsourcovat či nikoli. Iman Landheer (Sales manager), Tomáš Benda (Assembly Manager) a Karel Bartasék (Technology Manager) vysvětlují, co může SixPointTwo nabídnout v oblasti montáže.

Setkání se společnostmi, které uvažují o outsourcingu, se konají v kancelářích SixPointTwo ve Weertu. „Firmy si o nás zjišťují spoustu informací. Dokáže to SixPointTwo dodat? A co dodací lhůta? Jak lze zaručit požadavky na kvalitu? A skutečně to šetří náklady?“ říká Iman Landheer. „Poté, co odpovíme na tyto otázky, má společnost všechny informace, které potřebuje, aby se mohla dobře rozhodnout. Pokud chcete navštívit Humpolec (Česká republika) nebo pokud je vyžadována studie proveditelnosti, můžeme se o to samozřejmě také postarat.“

Komunikace je zásadní
Proces montáže od začátku do konce je Tomášovou doménou. „Jsem spolu se svým týmem zodpovědný za všechny nové montáže, které v Humpolci provádíme. Zajišťujeme, abychom obdrželi všechny potřebné informace před a během montážního procesu k dosažení optimálního konečného výsledku. Pokud vzniknou nějaké dotazy, nejprve kontaktujeme tým ve Weertu, poté se zákazníkem zkontrolujeme, zda jsou nutné nějaké změny, nebo navrhneme zlepšení.“

Začátek nového procesu montáže
SixPointTwo obdrží od zákazníka požadované informace o nastavení a zahájení procesu montáže. V zásadě to lze provést třemi způsoby. „První možností je, že zákazník zpřístupní některá 3D data spolu s prototypem produktu. Z toho můžeme odvodit výrobní proces.“ Druhá možnost: „Zákazník nám poskytne data a poté přijede do Humpolce, když poprvé spustíme montážní proces. Zákazník pak na místě poskytne pokyny, abychom mohli práci provést nezávisle.“ Třetí možnost: „Dostáváme 3D data, výkresy a návody. Pokud budeme mít nějaké dotazy ohledně dodržování pokynů nebo upřesnění specifikací, zeptáme se. Pak máme všechny informace, které potřebujeme k zahájení procesu montáže.“

Flexibilita a řemeslo
SixPointTwo se dokáže postarat o širokou škálu produktů a jako příklad mezi ně patří rámy pro kabelové navijáky, kompletní kryty pro mnoho typů strojů a také různé podsestavy, které si pak zákazníci mohou nainstalovat do svého koncového produktu. „Jsme poměrně flexibilní: Řezání laserem, svařování, ohýbání, výroba součástí a montáž máme ve firmě,“ říká Karel. „Můžeme se také postarat o jakékoli procesy zahrnující plechové výrobky před montáží,“ poznamenává Iman. „České sazby za tyto procesy, stejně jako montáž, jsou nižší než ceny srovnatelných dodavatelů v západní Evropě.“ Karel dodává, že lze použít i různé požadavky na povrchovou úpravu, jako je práškové lakování (vlastní proces), galvanické pokovování a KTL lakování.“ A pak je tu ještě jeden důležitý faktor: „Řemeslná zručnost našich lidí. Lidé často mluví o zlatých českých ručičkách, a to z dobrého důvodu.”

Doba dodání
Jak již bylo řečeno výše: dodací lhůta je dalším faktorem, který se počítá. „Doba dodání závisí například na složitosti montážního procesu“ říká Tomáš. „A některé komponenty použité pro produkt, který se má sestavit, mohou mít dlouhou dodací lhůtu. U jednodušších operací lze očekávat dodací lhůtu 5–6 týdnů.“ „Naše dodací lhůty jsou bezpochyby konkurenceschopné a se zákazníkem se o tom dohodneme,“ říká Iman.

Kvalita zaručena
Tomáš a Karel jsou zapojeni do procesu montáže od začátku do konce. „Ve spolupráci s týmem provádíme jak úplnou kontrolu prvního článku, tak závěrečnou kontrolu. Zákazník obdrží zprávu od obou. Děláme vše, co je v našich silách, abychom zajistili, že produkty plně splní požadavky a specifikace zákazníka pro první sérii i následující série.”

Leave a comment