Nový styl parkování pro kola MB Fietsparkeren (parkování pro jízdní kola)

Maurice Paulssen: „Vyrábím takové produkty, které bych sám rád měl.“

 

Maurice Paulssen vyvíjí produkty celý svůj život. Vyvinul například produkty pro automobilový průmysl, které se prodávaly po celém světě. Nyní je aktivní ve světě parkování jízdních kol společně se společností MB Fietsparkeren, se sídlem ve městě Eindhoven. Jeho vášní je inovace. „Podívám se na výrobek a přemýšlím, jak ho můžu vylepšit a zkrášlit a také prodat!“

Prostřednictvím známého, který pronajímal prostory k parkování jízdních kol během různých akcích, se Paulssen v roce 2009 zapojil do tvorby a instalace stojanů na kola. To vnuklo Paulssenovi, který je ve svém volném času nadšený cyklista, nápad na lepší a uživatelsky přívětivější parkování kol.

Univerzální systém
„Můj systém je jiný, protože je vhodný pro každý typ jízdního kola,“ říká Paulssen. „Funguje pomocí automatických svorek na přední vidlici. Elektrokolo, obyčejné jízdní kolo, závodní kolo, nákladní kolo nebo kolo s přepravním košem na přední straně, každé kolo je uložené na výšku.“ To umožňuje snadné a uspořádané použití parkovišť pro jízdní kola. „Na parkovištích pro kola s tradičními stojany často vidíte zaparkovaná elektrokola i jiná kola vedle stojanu. Proč? Lidé se obávají, že kolo správně nezapadne do stojanu a tím se poškodí ráfek. To se s mým systémem nikdy nemůže stát.“

Vhodné pro stojanové parkování
V roce 2021 Paulssen patentoval systém, ze kterého vychází všechna parkovací místa od společnosti MB Fietsparkeren. Poznáte je podle svorky ve tvaru V se šikmou drážkou pro kolo. Tento systém je také praktický pro stojanové parkoviště, kde jsou kola umístěna nad sebou. „U konvenčního parkování musíte kolo vytlačit směrem nahoru, což je obtížné, protože kolo doslova „ztěžkne“. Je mnohem pohodlnější pohybovat jízdním kolem vodorovně nahoru a dolů. Pro tento účel jsem vymyslel výtah pro více stojanů nad sebou, který se pohybuje jen nahoru a dolů. Výtah není vhodný pro nádraží, kde mnoho lidí současně přichází a odchází, ale dobře funguje v případě bytových či firemních komplexů.

Tři systémy
Společnost MB Fietsparkeren uvedla na trh tři návrhy stojanů na kola. Můžete je vidět po celém Nizozemsku – na pláži Scheveningen, ve městě Groningen na univerzitě Hanze UAS a v různých obcích v provincii Limburg. Dále, je můžete vidět na několika místech v Belgii, například v centru města Aalst. „Parkovací systémy pro kola fungují stejným způsobem, mají však odlišný design a zevnějšek. MB ECO je základním systém. MB BASIC je systém pro náročné, vyroben z velmi bytelných spojovacích materiálů. La crème de la crème, tj. absolutní špičkou, je náš nejnovější parkovací systém MB WAVE. Tento systém lze vybavit integrovanými nabíjecími zásuvkami pro elektrokola.“

Výroba v České republice
Stojany pro jízdní kola jsou vyrobeny z pozinkované oceli. Společnost MB Fietsparkeren zadává výrobu subdodavatelům. „Výkresy a seznamy dílů jsou zaslány výrobnímu partnerovi. Já provádím výstupní kontrolu dodaných produktů.“ Získali jsme zkušenosti s různými výrobními partnery. „Nakonec jsme našli společnost SixPointTwo. Jejich centrála se nachází nedaleko, ve městě Weert, což usnadňuje výstupní kontrolu. Možnost být v kontaktu je také důležité. Na své dotazy dostanu ihned odpověď, nemusím nic zjišťovat telefonicky nebo e-mailem.“ Důležitá je samozřejmě i kvalita produktů vyrobených v České republice. „Ať se jedná o poloměry nebo sílu svárů, vše je vyrobeno přesně podle výkresu. Takto by to mělo teoreticky být i v případě ostatních partnerů, ale ve skutečnosti tu jsou rozdíly. SixPointTwo prostě vyrábí velmi dobré produkty.“

Nepřetržitá inovace
Paulssen hodně očekává od novinky, která bude brzy uvedena na trh: infračervené sensory. „Tento nápad získal v roce 2014 ocenění Intertraffic Award. Jak software, tak i trh jsou plně připravené.“ Tyto infračervené sensory jsou umístěny v drážce kola. Jakmile jízdní kolo zaparkujete, spustí se časovač. „Na obrazovce počítače je možné sledovat, kde každé kolo je, jak dlouho tam je, a kdy je odvezeno. Správci se tak mohou cíleně zaměřit na opuštěná či zatoulaná jízdní kola. Navíc, máme k dispozici neustálý přehled o kapacitě využití těchto parkovišť pro kola, což využijeme k určení, zda jsou skutečně správně umístěna.“ V případě krádeže jízdního kola, lze kamerové snímky rychle shlédnout. Stručně řečeno, velmi zajímavé pro velké společnosti, areály univerzit a místní úřady!“

 

Leave a comment