Lidské zdroje v době nedostatku

Magda Rajdlová: “Personální marketing? Není na to žádný recept!”

 

Obchod vzkvétá. Ekonomika běží na plné obrátky. To je přirozeně skvělé, ale má to i svou stinnou stránku. Společnosti mají velké obtíže najít ty správné lidi. Všichni kvalifikovaní pracovníci si konečně mohou vybrat ta nejlepší pracovní místa právě teď. SixPointTwo se s tímto problémem také potýká. „Bohužel neexistuje žádné ideální řešení,“ říká personalistka Magda Rajdlová.

Prioritou pro nábor ve společnosti SixPointTwo je zviditelnit se pro co nejvíce potenciálních zaměstnanců. „V této době, kdy je málo odborníků, nemůžeme očekávat, že okamžitě narazíme na zájemce se správnou kvalifikací. Proto jsme se rozhodli zaměřit se i na nekvalifikované osoby. Jsme schopni je zaškolit sami,“ vysvětluje Rajdlová.

Vynaložíme veškeré úsilí, abychom získali pozornost
V Humpolci a jeho okolí proběhl intenzivní nábor. „Zaslali jsme hromadné sms zprávy, rozeslali jsme přes 29 000 dopisů přímo do poštovních schránek, rozmístili jsme billboardy na dobře viditelná místa. To vše jsou příklady věcí, které jsme podnikli a které nesly naše hlavní poselství: Máte-li chuť do práce, jste vítáni.“ Kreativní nápady se staly základem pro reklamy v regionálních vysílacích stanicích i pro spoty a inzeráty v místních novinách. Reklamní spoty využívaly například myšlenku „V SixPointTwo je taková zábava pracovat!“ a byly zaměřeny na uchazeče všech pracovních pozic, od uklízečů po členy představenstva. Nápad „Babičky a dědové čtou noviny a pak řeknou svým dětem o nových pracovních příležitostech“ byl také použit v reklamách. V tomto případě úspěch přinesl smíšené pocity. „Když byl tento nápad použit poprvé, odezva byla dobrá. Jakmile jsme to zopakovali, už to nefungovalo. Důvod rozdílných výsledků nám není jasný. Pokaždé bude potřeba zvolit nějaký nový přístup,“ dochází k závěru Rajdlová.

Firemní školení nejsou vždy úspěšná
Díky náborovým kampaním, získala společnost SixPointTwo poměrně dost nových zaměstnanců. Ti, kteří měli správnou kvalifikaci, začali ihned pracovat. Ostatní nejprve absolvovali firemní školení. „Získali jsme tím několik poučných zkušeností,“ říká Rajdlová. Firemní školení je skvělé například pro pozici operátora mechanické montáže. Pracovní pozice vyžadující znalost sváření a ohýbání plechů jsou však složitější a všimli jsme si, že firemní školení bylo méně užitečné.

I nadále zapojujeme a sjednocujeme naše zaměstnance
Pouze zaujmout nové zaměstnance samozřejmě nestačí. „SixPointTwo chce zůstat atraktivním zaměstnavatelem jak pro nováčky, tak pro stávající zaměstnance. Snažíme se podporovat týmového ducha různými způsoby, například prostřednictvím zpravodaje vydávaného každý měsíc, narozeninovými přáními a společným cvičením. Máme dokonce vlastní fotbalový tým, který se účastní místních zápasů,“ vysvětluje Rajdlová.

Epidemie Covid-19 způsobila mimo jiné omezení skupinových aktivit. „Našli jsme řešení: soutěž Challenge Cup (Putovní pohár). Každý čtvrtý či pátý týden pořádáme jednu venkovní činnost, která je v souladu s kovidovými opatřeními, například rodeo (se skákacím hradem), ježdění na motokárách a střelba. V této soutěži mohou týmy přijímat výzvy od dalších týmů, ale odměňovány jsou i individuální úspěchy.“

Staráme se
Důležitou součástí politiky společenské odpovědnosti v SixPointTwo je týmový duch. Tato firemní politika je stručně a věcně vysvětlena v letáku pro zaměstnance. „Tento leták říká zaměstnancům, co pro ně SixPointTwo dělá, a co od nich očekává. Prohlášení jako Staráme se, Jsme profesionálové, Jsme cílevědomí dávají jasně najevo, že každý v týmu je odpovědný a přebírá odpovědnost, a že chceme být společně nejlepší. Chceme, aby z nás toto vítězné smýšlení vyzařovalo jak v rámci společnosti, tak i v rámci našich vztahů. Team building a zlepšování našeho výkonu jsou nekončící prací. „Naše personalisty často najdete ve výrobní hale. Mluví se zaměstnanci, aby zjistili, jak se mají a co potřebují k tomu, aby mohli být těmi nejlepšími.“ Rajdlová je přesvědčena, že to funguje. „Reakce zaměstnanců jsou velmi kladné.“

 

Leave a comment